Tuesday, November 17, 2015

sprzedaję dom

W 2012 roku kupowałam dom i próbowałam w tej sprawie korzystać z pomocy pośrednika z biura nieruchomości. W końcu udało mi się przeprowadzić całą transakcję kupna samodzielnie i zaoszczędzić 6% - tyle u nas w Iowa biorą pośrednicy: 3% dostaje ten, który reprezentuje sprzedawcę a 3% dostaje ten, który znajdzie kupca. Może się okazać, że jeden i ten sam pośrednik będzie pełnił obie funkcje ale może również zdarzyć się tak, że kupca znajdzie inny pośrednik z tego samego biura nieruchomości.
Mój pośrednik przyszedł wczoraj, zostawił całą masą różnych dokumentów do wypełnienia i podpisania, wykonał niezbędne pomiary i zrobił zdjęcia domu. Gdy tylko podpiszę papiery, dom znajdzie się na stronie internetowej agencji nieruchomości. Będzie pokazywany potencjalnym kupcom nie tylko przez mojego pośrednika ale również przez innych pośredników z tej agencji. W międzyczasie będę oczywiście próbowała sprzedać dom na własną rękę - byłoby miło zaoszczędzić 6%. Ale ostatnio tyle się w moim życiu dzieje, że 6% jest warte mojego spokoju.

No comments:

Post a Comment